Hoe hergebruiken onze Klimaatsupporters?
Rondom de Nationale Klimaatweek laten we een aantal Klimaatsupporters aan het woord over duurzame initiatieven in hun bedrijf. Wat drijft hen en wat doen deze bedrijven precies voor een beter klimaat? Deze week: Klimaatsupporters en hergebruiken.
Niet zomaar weggooien, maar zoveel mogelijk hergebruiken. Zo werken deze ondernemers voor een beter klimaat. Bekijk de video en laat je inspireren!
Meer lezen
Alie Rozendal, T-Mobile Nederland
“Als een van de grootste telecomproviders van Nederland vervult T-Mobile een belangrijke rol in de samenleving. Daarom nemen we graag de verantwoordelijkheid voor de mensen en de wereld om ons heen,” zegt Alie Rozendal, Environmental Management System manager (EMS) bij T-Mobile Nederland. “We willen zo milieuvriendelijk en circulair mogelijk werken en bijdragen aan een klimaatvriendelijke samenleving. Ondanks de sterke groei van ons netwerk, de grote groei van ons dataverkeer en de uitbreiding van het aantal winkels, lukt dat.”
CO2-besparing inzichtelijk maken voor alle gebruikers
Op Marktplaats geven mensen hun spullen een nieuw leven. Marktplaats maakt inzichtelijk hoeveel CO2-uitstoot gebruikers van het platform potentieel besparen door tweedehands in plaats van nieuwe items te kopen. Het bedrijf doet dat door een gemiddelde besparing per categorie weer te geven. Rick Verkuyl, Sustainability Officer bij Marktplaats, vertelt waarom ze dit doen én hoe dit in zijn werk gaat.
"We willen bij elke bezoeker een vlammetje voor de natuur ontsteken of extra aanwakkeren"
“Terra Maris is hét museum voor natuur en landschap van Zeeland. Onze naam betekent: land van de zee. Die past perfect bij onze locatie. We zijn gevestigd in het prachtige natuurgebied De Manteling van Walcheren; dit ligt tussen Oostkapelle en Domburg, vlak bij het strand. Voor het klimaat en de biodiversiteit is het van groot belang dat we de gevarieerde natuur van Zeeland in stand houden. Daarom is het onze missie om bij elke bezoeker een vlammetje voor de natuur te ontsteken of extra aan te wakkeren. Op die manier creëren we bij steeds meer mensen draagvlak om de natuur te beschermen. We focussen ons vooral op gezinnen en basisscholen. Jaarlijks ontvangen wij 3.000 leerlingen, op een totaal van 40.000 bezoekers.