Voorbeelden van duurzame initiatieven
Rondom de Nationale Klimaatweek laten we een aantal Klimaatsupporters aan het woord over duurzame initiatieven in hun bedrijf. Wat drijft hen en wat doen deze bedrijven precies voor een beter klimaat? Deze week: Klimaatsupporters en duurzame initiatieven.
Klimaatsupporters Lidl, Chocolatemakers, Merosch en Stichting Zwembaden komen in actie voor een beter klimaat. Van elektrisch transport tot hergebruiken, maar ook door anders te denken. Met opvallende initiatieven zoals brood hergebruiken voor kippenvoer of grind dat CO2 opslaat, zetten deze bedrijven zich in voor een duurzaam Nederland. Bekijk de video voor meer opvallende inspiratie!
Meer lezen
“Duurzaamheid is van en voor iedereen”
Kleurrijk Groen is een programma van Bureau Wijland. Het doel is om de betrokkenheid bij duurzaamheid te verbreden, vooral onder mensen met een migratieachtergrond. Het initiatief werd opgericht door directeur Qader Shafiq, die constateerde dat duurzaamheid vaak beperkt blijft tot een kleine, hoogopgeleide groep. Kleurrijk Groen wil laten zien dat duurzaamheid van en voor iedereen is. Programmacoördinator Jitske Broers vertelt hoe Kleurrijk Groen wil laten zien dat duurzaamheid van en voor iedereen is.
Vivera, Lotte Dreves
Vivera is een echte pionier op het gebied van plantaardige producten. Inmiddels bestaan we al dertig jaar in Nederland en zijn we hier marktleider. Daarnaast vind je onze producten in maar liefst 25 landen in Europa. Ook daar willen we bij de leidende merken gaan horen.
Alie Rozendal, T-Mobile Nederland
“Als een van de grootste telecomproviders van Nederland vervult T-Mobile een belangrijke rol in de samenleving. Daarom nemen we graag de verantwoordelijkheid voor de mensen en de wereld om ons heen,” zegt Alie Rozendal, Environmental Management System manager (EMS) bij T-Mobile Nederland. “We willen zo milieuvriendelijk en circulair mogelijk werken en bijdragen aan een klimaatvriendelijke samenleving. Ondanks de sterke groei van ons netwerk, de grote groei van ons dataverkeer en de uitbreiding van het aantal winkels, lukt dat.”